۱۴۰۱/۰۸/۱۴
به گزارش روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان مرودشت

با اجرای طرح نهضت ثبتی، بسیاری از مشکلات اراضی مسکونی و کشاورزی مرودشت رفع میشود

دکتر خوشبخت فرماندار ویژه شهرستان مرودشت: بیشتر املاک در سطح شهرستان مرودشت، مُشاعی هستند که این موضوع بعنوان یک مسئله عمده، در طرح حدنگاری و کاداکس، بصورت ویژه پیگیری خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان مرودشت، مراسم تکریم و معارفه روسای سابق و جدید اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان مرودشت باحضور فرماندار ویژه شهرستان مرودشت، مدیرکل سازمان ثبت اسناد و املاک استان فارس و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی، دفاتر رسمی ثبت، دهیاران و روسای شوراهای اسلامی روستاهای شهرستان و... برگزار شد.
 
دکتر اسماعیل خوشبخت در این مراسم، وظایف اداره ثبت اسناد و املاک را ثبت املاک، اجرا کردن اسناد رسمی، ثبت شرکت ها، علائم و اختراعات، ایجاد دفاتر اسناد رسمی و دفاتر ازدواج و طلاق عنوان کرده و با بیان اینکه حوزه املاک یکی از مهمترین حیطه های وظایف اداره ثبت اسناد و املاک است گفت: بیشتر املاک در سطح شهرستان مرودشت، مُشاعی هستند که این موضوع بعنوان یک مسئله عمده، در طرح حدنگاری و کاداکس، بصورت ویژه پیگیری خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه، با همکاری رئیس محترم دادگستری، دادستان محترم و ادارات ثبت اسناد و املاک استان فارس و شهرستان مرودشت، پیگیر اجرای کامل طرح نهضت ثبتی در سطح شهرستان مرودشت هستیم گفت: این طرح به میزان زیادی موجب کاهش دعاوی حقوقی میگردد. فرماندار ویژه شهرستان مرودشت، با تاکید بر لزوم رسیدگی و ساماندهی به مسائل حوزه اراضی کشاورزی گفت: قرارگاه نهضت ثبتی به منظور رسیدگی به مسائل مِلکیِ اراضی کشاورزی و سنددار کردن آنان، باحضور ادارات ثبت اسناد و املاک، جهاد کشاورزی و منابع طبیعی تشکیل شود.
 
وی خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح، بسیاری از مسائل و مشکلات شهرستان در حوزه اراضی بدون سند رفع میگردد. رئیس شورای اداری شهرستان مرودشت با اشاره به حجم بالای وظایف اداره ثبت اسناد و املاک و کمبود نیروهای انسانی از مدیرکل سازمان ثبت اسناد و املاک استان فارس خواست درخصوص تامین نیرو در این اداره اقدام نماید.
 
دکتر خوشبخت، ثبت شرکت ها، علائم و اختراعات را از مهمترین وظایف سازمان ثبت اسناد و املاک عنوان نموده و بیان داشت: فرآیند ثبت شرکت ها به نحوی نباشد که بدل به مانعی بر راه سرمایه گذاری شود بلکه باید با هوشمندسازیِ فرآیندِ ثبتی و همچنین رسیدگی سریع به پرونده ها، سرمایه گذاران را به حضور در شهرستان ترغیب کرد.
 
وی افزود: در همین راستا و با پیگیری ها و اقدامات انجام شده، بزودی اجرای فیبر نوری در شهرستان مرودشت انجام میشود و با اجرای آن، به میزان زیادی، سرعت مکاتبات و ارتباطات اداری افزایش خواهد یافت. رئیس شورای تامین شهرستان مرودشت، نظارت بر دفاتر رسمی ثبت اسناد را از دیگر وظایف مهم سازمان ثبت اسناد و املاک دانسته و تاکید کرد: دفاتر رسمی ثبت اسناد، نیاز به حمایت، نظارت و پیگیری مسائل و مشکلات دارند.
 
گفتنی است در ادامه این مراسم از خدمات و زحمات مصطفی علی پور رئیس سابق اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان مرودشت قدردانی بعمل آمده و رضا حقانی نیا بعنوان رئیس جدید این اداره معارفه شد.
 
روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان مرودشت 


منبع : فرمانداری شهرستان مرودشت

کد خبر : 93117
بازدید : ۲۲
مطالب مرتبط با این موضوع :
نظری ارسال نشده است
نام :
پست الکترونیک :
شرح :
نظر :   PleaseSendVote
کد امنیتی را وارد کنید

  •  آمار سایت
  •  اوقات شرعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به استانداری فارس بوده واستفاده از آن با ذکر منبع بلا مانع است